Honlap karbantartás
Honlap karbantartás

A céges honlapok készítésekor természetesen nem csak egy felületet szeretnénk a világháló egyik zsákutcájában, hanem olyan weboldalt, amely látogatottá válik és ezáltal lehetőséget kínál a cégünk profitjának növelésére.

A honlapkészítéssel foglalkozó cégek gyakran írják a honlapjukon, hogy egy honlapot nem elég elkészíttetni, azzal törődni kell, lehetőleg folyamatosan, de mindenképpen legalább bizonyos időközönként. Szerencsére ma már könnyedén találhatunk olyan szakmai írásokat, amelyek végigvezetik a laikus megrendelőt a honlapkészítéssel kapcsolatos tudnivalók útvesztőjében. Olyan fogalmakkal ismertetik meg, mint a keresőoptimalizálás, a linkmarketing, a PageRank érték vagy akár a visszafordulási arány. Ezek olvasása közben a megrendelő fejében is összeáll a kép, hogy mire is van szüksége. Igaz, önmaga még nem tudja megvalósítani a feladatok elvégzését, de már tisztában van azzal, mik a tényleges igényei és érdekei.

Új időket élünk az internetes jelenlét világában. 2012 áprilisa óta több Google Pingvin futott végig a világon, az utolsó 2013. május 23-án. Egyre inkább szűkülnek azok a módszerek, amelyekkel mesterséges módon növelhettük a keresőkből érkező forgalmat. Ma már finomabb megoldásokra van szükség, melyek megegyeznek a Google minőségi irányelveivel és maradéktalanul elfogadhatóak nem csak ma, hanem a jövőben is.

Egyre nagyobb szerep hárul az úgynevezett tartalomfejlesztésre, amely a honlapunk főként szöveges tartalmaira vonatkozik. Ezek biztosítják a széles körből érkező látogatottságot, hiszen minél több tartalmunk van, annál több kulcsszóra érkezhetnek látogatók hozzánk. Természetesen ennek feltétele a minőségi keresőoptimalizálás és az átgondolt, a Google minőségi irányelvei által megtűrt linkmarketing is.

A honlap karbantartás a szakemberek szemében nem jelentheti csupán a változó nyitvatartási idő átírását. Ennél sokkal átfogóbb munkákra lehet szükség, hiszen egy honlap nem nyűg és feladat, hanem egy lehetőség a cég profitjának növelésére. Talán ebből a szempontból kell megközelítenünk a kérdést és hozzáértő szakembert keresnünk. Ha így teszünk, biztosak lehetünk benne, hogy kiváló befektetést jelent a cégünk online felülete.